healthylifestyles.blogg.se

Min hälsoresa till Tylösand

Publicerad 2013-04-02 23:23:32 i Allmänt,

 
 
 
Har haft en helt otrolig påskhelg nere i Tylösand och tänkte dela med mig av min resa. Första kvällen när vi kom ner åt vi fem rätters middag på hotellets restaurang, har nog aldrig ätit så gott så länge jag levt i alla fall. Det var nästan Gordon Ramsey kvalite på maten! 
 
 
 
Bildkvaliteen var däremot inte lika bra som maten! 
 
 
Direkt efter det kröp vi ner i hotellrummets otroligt sköna sängar! 
 
 
 
Första dagen åt vi på en stor frukostbuffe, det stog en kille och stekte omelett (gissa om jag blev lycklig? MVH omelett älskaren) det fanns även färskpressad apelsinjuice som man pressade själv. Huur gott som helst! Det fanns även 10 olika brödsorter, massa olika pålägg, yogurt och man kunde även göra sin egna musli med torkad annanas och papaya (återigen lycka för en torkadfruks älskare som jag) 
 
 
 
 

Efter det tog vi en långpromenad i solen (på sopade gator!!!!) och ner mot havet/ stranden som förövrligt sträckte sig flera mil bort ( sista bilden) Utsikten var något som ligger i topp med vår Portugal resa. Visste inte att det fanns sånna vackra platser i Sverige?! På bild nummer två ser det ut som sommar och kan lova det kändes precis som det förutom att det var lite kyligt i luften. 
 
 
Annars har vi även tränat yoga, badat både utomhus och inne, suttit i ångbastu, drucikt grönt te i en avslappningsdel med utsikt över havet och lugn musik i öronen, ätit hur mycket som helst och inte ångrat en enda bit, varit på en 60 min lång helkroppsmassage som kosta nästan hela mitt studiebidrag. Men värt varenda krona! 
 
För er som vill resa bort till ett fridfullt ställe utan stress och press är det här helt perfekt. Jag har nog aldrig varit så avslappnad som då och man märker verkligen hur stressad man är i sitt vardagsliv när man kommer till ett ställe där det inte går att stressa. Rekomenderar detta otroliga hotell starkt! Tror alla behöver komma bort på ett spahotell lite då och då, det är viktigt att unna sig! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej alla fina! Namnet är Bodil och åldern är 18. Mina största intressen är att dansa, träna, äta hälsosamt, mode, resor och allmänt bara det fina livet har att erbjuda. På denna blogg får du följa mitt vardagliga liv och jag vill även lägga extra energi på att inspirera för att leva ett hälsosammare liv samt mode som är två utav mina främsta intressen. Brinner även för att hjälpa andra, så om det är något ni funderar kring eller bara vill påpeka så är jag mer än öppen för att svara! :) Många kramar Bodil!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela