healthylifestyles.blogg.se

Dagens träningspass + hur du ska lägga upp dina träningspass

Publicerad 2013-02-20 21:44:00 i Allmänt,

 
 
Följer för tillfället Sofi Fharman & Julia Fors bok Bodylicious. De har ett såkallat bikini bootcamp och det kan låta extremt ytligt till en början. Men jag lovar att träningsövningarna är riktigt jobbiga och man får betyligt starkare muskler. 
 
Idag tränande jag Rygg/ bröst & mage. 
 
Hantelboxaren med saxhopp 2min (andra bilden)
flyers i faltback läge 15 reps
Diagonalen 24 reps
Armhävninng med benlyft (bild ett) 12 reps
Superwomen 12 reps
Y-I-T 12 reps
Bergsklättranen 15 reps, favoriten!
Saxen 25 reps
Plankan 30 sek
Sidoplankan 40 sek (båda sidorna)
Hälarna till himlen 25 reps
Full situps med fällkniv 12 reps 
 
 
Jag körde deras program med kost + träningschema i två veckor förut och märkte stora skillnader. Därmeot upplevde jag att schemat var väldigt tufft och det fungerade inte efter mitt schema i skolan. Att gå upp klockan fem för att ta en morgonpromenad är inte rirmligt för mig. Därför är det extremt viktigt att man tränar utifrån sina egna förutsättningar. När kan du klämma in ett styrkepass eller när kan jag gå på den där zumban? Alla har vi olika förutsättningar till att träna, men om du redan veckan innan planerar in tre pass så är det större chans att du utför dom. Börja redan idag och skriv ner i kalendern vilka dagar du kan träna och försök att inte skjuta upp dom. Se träningspassen som ett viktigt möte/lektion  du inte får missa, ett möte som du kommer tacka dig själv i framtiden för. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej alla fina! Namnet är Bodil och åldern är 18. Mina största intressen är att dansa, träna, äta hälsosamt, mode, resor och allmänt bara det fina livet har att erbjuda. På denna blogg får du följa mitt vardagliga liv och jag vill även lägga extra energi på att inspirera för att leva ett hälsosammare liv samt mode som är två utav mina främsta intressen. Brinner även för att hjälpa andra, så om det är något ni funderar kring eller bara vill påpeka så är jag mer än öppen för att svara! :) Många kramar Bodil!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela