healthylifestyles.blogg.se

Frukost- viktigaste måltiden på dagen!

Publicerad 2013-02-20 21:18:16 i Allmänt,

Frukost är den viktigaste måltiden på hela dagen! Kanske ni har hört det många gånger förut, men den är så himla viktig! Och tro mig, jag har också varit den typen som hatat frukost. Men idag älskar jag frukost. Att hoppa över sin frukost är inte alls bra eftersom kroppen vilat ca: 11 timmar (beroende på hur länge man sover) utan mat och om du därmed kör direkt på lunch blir det flera timmar extra som kroppen är utan bränsle. 
 
Prova att variera din frukost! Jag älskar att göra omelett eller hallonsmoothie (när jag har tid) och det är hur enkelt som helst. Ska göra ett speciellt inlägg med bra tips och recept på nyttiga frukostar lite senare. Så lova mig nu att du inte struntar i frukosten utan ser det som en kickstart på dagen! Om du har svårt med frukost, börja smått. Ett tips är gröt för då håller man sig mätt längre. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej alla fina! Namnet är Bodil och åldern är 18. Mina största intressen är att dansa, träna, äta hälsosamt, mode, resor och allmänt bara det fina livet har att erbjuda. På denna blogg får du följa mitt vardagliga liv och jag vill även lägga extra energi på att inspirera för att leva ett hälsosammare liv samt mode som är två utav mina främsta intressen. Brinner även för att hjälpa andra, så om det är något ni funderar kring eller bara vill påpeka så är jag mer än öppen för att svara! :) Många kramar Bodil!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela