healthylifestyles.blogg.se

Tänkvärt kring hälsosam kost och träning

Publicerad 2013-02-28 22:44:18 i Allmänt,

 
Träning & kost kan bli extremt ytligt. Därför vill jag redan nu påpeka att jag förespråkar ENBART om att leva en hälsosam livsstil och inget annat. Jag skulle säga att det finns två sidor av träning/ kost världen. Den ena är när man strävar efter att leva hälsosamt för att må bra, motverka sjukdomar, komma ur dåliga vanor etc (och det är den jag föresårkar om) Sedan finns det den sidan där man strävar efter att bli smal och se bra ut och ofta blir träningen/ kosten inte hälsosam. Det är inget fel med att sträva efter en mindre midja däremot bör man tänka efter varför vill jag ha en smal midja? för att göra andra nöjda? enbart se bra ut? eller kanske för att må bättre? Ja då är det ett mer okej mål. Förstår ni skillnaden?  
 
 
 
Att leva hälsosamt enligt mig är en investering för framtiden. Jag tror att man lever längre då! Jag tror att genom att stoppa i dig rätt sorts mat och träna regelbundet leder till att du känner dig gladare, orkar mer och bara mår jäkligt bra. Visst är det lättare sagt än gjort, men som jag nämt tidigare. Små steg är allt! Och kom ihåg att huvudsaken är ATT du tränar och ATT du väljer det hälsosamma alvernativen. Lite är bättre än inget alls.
 
 
 
Men hur gör man då för att inte hamna på den ytliga sidan? Det är självklart svårt eftersom samhället är uppbyggt på ytligheter och all press från alla håll & kanter är inte alltid enkelt att handskas med. Därför ska man lägga upp en plan på vad just DU vill uppnå. Skriv ner det här och nu! Försök även att inte att tänka på alla dessa restuscherade bilder på facebook, tumblr, instragram eller vart man nu hänger. Skit i det och utgå från dig själv, utgå från hur du ser ut och lev ett hälsosamt liv utifrån din kroppsform. Älska dig själv för den du är! Det är nyckeln till allt. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej alla fina! Namnet är Bodil och åldern är 18. Mina största intressen är att dansa, träna, äta hälsosamt, mode, resor och allmänt bara det fina livet har att erbjuda. På denna blogg får du följa mitt vardagliga liv och jag vill även lägga extra energi på att inspirera för att leva ett hälsosammare liv samt mode som är två utav mina främsta intressen. Brinner även för att hjälpa andra, så om det är något ni funderar kring eller bara vill påpeka så är jag mer än öppen för att svara! :) Många kramar Bodil!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela