healthylifestyles.blogg.se

Perfekt lunch och recept på ett nyttigt morotsbröd

Publicerad 2013-06-09 12:14:00 i Allmänt, Hälsa, Kost,

 
Ibland blir jag själv förvånad över hur jag orkar gå upp extra tidigt bara för att göra extra fin frukost eller lunch. Men det är något som är så speciellt med frukosten eller lunchen (beroende på hur sent man vaknar) Älskar att kickstarta dagen och tycker det är himla kul att prova nya saker i köket. 
 
För någon vecka sedan gjorde jag en (egentligen misslyckad bananbankaka) men jag tycker nästan en bananpannkaka är godare när det är lite som scrambled eggs. På toppen av det hade jag frysta bär, banan, agavesirap och kokosflingor.
 
 
Provade även att göra några morotsbröd från den HÄR tjejen. Hon lägger upp massvis med grymma nyttiga och framförallt ENKLA recept. Kika gärna in hennes instagram och följ henne. Hon ger grymma tips!
 
Tänkte först när jag såg morotsbrödet att det här kommer jag inte orka göra, men gud så enkelt det var! 
 
Recept: 
2 dl havregryn 
1/2 dl riven morot
3/4 dl yougurt 
1 tsk bakpulver (eller mindre) 
1/2 tsk olivolja
Några droppar med sötma (honung, stevia eller agavesirap) 
och en nypa kanel
 
Gör så här: Sätt ugnen på 225 C. Mixa alla torra ingredienser och ha sedan i de resterande ingredienserna. Rör om till en smet och gör små bullar av de och lägg på en plåt. Släng in dom i ugnen i ca: 15min. 
 
obs: Vill bara nämna det att jag hade 1 tsk bekpulver och jag upplevade att brödet smakade väldigt mycket bakpulver, så jag rekomenderar att man har väldigt lite eftersom det här receptet är för ungefär 3-5 st små bröd. Jag tyckte att brödet smakade nästan precis som kanelbullar med kanelen, om man inte gillar det så ta bort kanelen så smakar det mer som ett bröd. Men annars var det ett super enkelt och gott bröd att göra! 
 
Enyoj! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej alla fina! Namnet är Bodil och åldern är 18. Mina största intressen är att dansa, träna, äta hälsosamt, mode, resor och allmänt bara det fina livet har att erbjuda. På denna blogg får du följa mitt vardagliga liv och jag vill även lägga extra energi på att inspirera för att leva ett hälsosammare liv samt mode som är två utav mina främsta intressen. Brinner även för att hjälpa andra, så om det är något ni funderar kring eller bara vill påpeka så är jag mer än öppen för att svara! :) Många kramar Bodil!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela