healthylifestyles.blogg.se

Egoboost

Publicerad 2013-03-18 12:59:00 i Allmänt, Egoboost,

 
 
Det är lätt att glömma att boosta sig själv. Men vad menas egentligen med boosta? Det kan defineras olika, men jag ser det som att man dagligen påminner sig själv hur bra, vacker, underbar och fin person man är. Ska jag vara ärlig är jag inte speciellt bra på att boosta mig själv. Det tror jag många behöver öva på. Prova att tänka på tre bra saker du gjort/ känt under dagen och tre bra saker som du tycker om dig själv (måste bara vara bra saker som: vacker, pålitlig, rolig etc) Ställ dig sedan framför spegeln varje kväll och säg dom rakt ut. Kan känns skittöntigt i början, men gör det till en vana och man kommer automatiskt må bättre. Ge det lite tid! Och det säger jag även som en påminnare för mig själv. Jag tror vi alla måste skärpa oss när det gäller att boosta sig själv. Det är faktiskt livsviktigt! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej alla fina! Namnet är Bodil och åldern är 18. Mina största intressen är att dansa, träna, äta hälsosamt, mode, resor och allmänt bara det fina livet har att erbjuda. På denna blogg får du följa mitt vardagliga liv och jag vill även lägga extra energi på att inspirera för att leva ett hälsosammare liv samt mode som är två utav mina främsta intressen. Brinner även för att hjälpa andra, så om det är något ni funderar kring eller bara vill påpeka så är jag mer än öppen för att svara! :) Många kramar Bodil!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela