healthylifestyles.blogg.se

Tips på hälsosamt hembakt bröd

Publicerad 2013-03-20 13:09:00 i Allmänt, Hälsa, Kost,

 
 
Det här brödet är bokstavligen magi! Bakade det för att tag sedan och har nog ätit det varje dag sen dess. Det innhåller massa nyttiga ingredienser och är superenkelt att göra. Du behöver bara:
 2 dl havregryn
5dl dinkelmjöl
1dl linfrön
1 dl sesamfrön
2tsk bikarbonat
en nypa havssalt
3 msk honung
1 rivet äpple
4 dl naturell yoghurt (vanilj funkar också) 
 
Gör så här: Sätt ugnen på 200 grader. Rör ihop alla torra ingridienser. Riv ner äpplet och tillsätt honung och yoghurt. Klä en brödform med bakplåtspapper och häll/kleta i smeten. Vill man kan man ha lite pumpafrön uppe på. Skjuts in i ugnen 45-60min.
 
Receptet tagit härifrån
 
Hur enkelt och gott som helst, är helt perfekt att rosta! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej alla fina! Namnet är Bodil och åldern är 18. Mina största intressen är att dansa, träna, äta hälsosamt, mode, resor och allmänt bara det fina livet har att erbjuda. På denna blogg får du följa mitt vardagliga liv och jag vill även lägga extra energi på att inspirera för att leva ett hälsosammare liv samt mode som är två utav mina främsta intressen. Brinner även för att hjälpa andra, så om det är något ni funderar kring eller bara vill påpeka så är jag mer än öppen för att svara! :) Många kramar Bodil!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela