healthylifestyles.blogg.se

Tips på lyxfrukost

Publicerad 2013-03-07 19:49:10 i Allmänt, Kost,

 
 
 
 
 
 
Igår Gjorde jag en riktig lyxfrukost, brukar alltid försöka göra det när jag har sovmorgon. Så tänkte tipsa om denna nyttiga och underbart goda frukosten som är superenkel att göra om man har lite extra tid på morgonen. 
 
Recept till omeletten: 
2 ägg
ca: 1 näve bladspenat
2 skinkbitar 
tomat som garnering
 
Jag brukar alltid vispa upp äggen först så blir det enklare att sedan ha i resten av ingredienserna. Så efter du vispat upp äggen hacka bladspenaten & skinkan och häll i och rör om med en gaffel. Jag brukar steka med rapsolja för det blir en fin stekyta och jag tycker dte är godare, men smör funkar lika bra det med. Sedan är det inte helt lätt att få till en snygg omelett, det krävs en del misslyckanden för att få till en riktigt snygg en. Men jag tycker omeletten nästan blir godare ju fulare den ser ut, haha men det är jag det! Servera gärna med tomat eller någonting inom grönsakskatergorin på topppen och Voila en supergod omelett! 
 
Recept för hallon/ tropisk smoothie: 
1 skivad banan
1/2-1 dl frysta eller färska hallon
1 dl blandade frukter (jag tog frysta tropsik mix" med annans, mango, vindruvor etc) men det går lika bra att ha annan frukt också, se bara till att hålla dig till 1dl så smoothin inte bli för lös/ tjock. 
1 kiwi 
1 & 1/2 dl lätt yogurt 
 
Skiva först bananen, ha sedan i resten av frukterna och ta sist i yogurten och mixa allt i en mixer. Häll sedan upp i ett fint glas och toppa med musli, granola eller kokos, jag valde en granola med hallon och kakao. Mums!  
 
Hur enkelt är inte det? Och lovar att det är sjukt gott också, vattnas i munnen av att tänka på det. 
 
Enjoy! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej alla fina! Namnet är Bodil och åldern är 18. Mina största intressen är att dansa, träna, äta hälsosamt, mode, resor och allmänt bara det fina livet har att erbjuda. På denna blogg får du följa mitt vardagliga liv och jag vill även lägga extra energi på att inspirera för att leva ett hälsosammare liv samt mode som är två utav mina främsta intressen. Brinner även för att hjälpa andra, så om det är något ni funderar kring eller bara vill påpeka så är jag mer än öppen för att svara! :) Många kramar Bodil!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela