healthylifestyles.blogg.se

Bästa frukosten

Publicerad 2013-05-10 21:45:00 i Allmänt, Hälsa, Kost,

 
Gjorde en satsig frukost här om dagen och tänkte tipsa er om den. Den var sjukt enkel att göra och himelskt god! 
 
Ingredienser: 
1/2 mosad banan
1 äggvita
1/2 dl havregryn 
1tsk vaniljsocker
1tsk agavesirap (behövs inte om du inte har) 
1/4 dl frysta hallon
 
Gör såhär:
1. Mosa den halva bananen i rättså stor skål så allt annant får plats.
2. Tillsätt äggvitan och häll över havregrynen, mjölken, vaniljsockret och agavesirapen.
3. Blanda till en smet.
4. Tryck försiktigt ner några frysta hallon i smeten, ta gärna små hallonbitar. Se till så att inget hallon sticker upp ur smeten.
5. Ställ in i mikron i ungefär 2 minuter.
6. Ta ut skålen och låt den svalna en stund. Peta försiktigt med en kniv eller gaffel på kanterna av gröten och vänd sedan upp och ner på grötsmeten på ett fat. Topp gröten med andra halvan av bananen, lite yougurt runtom + varma hallon och lite kokos på toppen.  
 
Tada här har vi en helt underbar och supernyttig frukost! 
 
 
Till det så har jag självklart mitt underbara kaffe. Hoppas ni har en fin ledighet! Själv har jag varit ledig sen i onsdags och har verkligen försökt njuta av vädret mellan allt pluggande. Det är sjukt hur tiden går så fort. Snart har jag gått ut tvåan, helt galet! Kan knappt förstå att jag gått 2/3 av gymnasiet. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej alla fina! Namnet är Bodil och åldern är 18. Mina största intressen är att dansa, träna, äta hälsosamt, mode, resor och allmänt bara det fina livet har att erbjuda. På denna blogg får du följa mitt vardagliga liv och jag vill även lägga extra energi på att inspirera för att leva ett hälsosammare liv samt mode som är två utav mina främsta intressen. Brinner även för att hjälpa andra, så om det är något ni funderar kring eller bara vill påpeka så är jag mer än öppen för att svara! :) Många kramar Bodil!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela