healthylifestyles.blogg.se

Fredagstreat nyttiga chokladbollar

Publicerad 2013-05-10 22:06:00 i Allmänt,

 
Testade för första gången nyttiga chokladbollar med jordnötssmör och dom blev faktiskt väldigt goda. Var så himlans sugen på choklad så då passade dom helt perfekt. Börjar bli mycket tips på bloggen, haha. Men jag tycker om att exprimentera och när det väl blir bra är det ju kul att dela med sig ;) 
 
Dock blev bollarna en aning torra så jag skulle tipsa om att ha i en skvätt mjölk eller vatten för att konsistensen ska bli bättre.
 
Ingredienser: 
ca: 1 dl jordnötssmör 
1/2 dl agavesirap (alt: vanlig sirap) 
2dl havregryn
1 dl mixade nötter/ torkad frukt av valfri sort
1 tsk vaniljsocker
2 msk kakao
kokos
3 tsk kaffe
 
Gör såhär: Blanda ihop alla ingredienser till en smet och tillsätt så mycket kaffe och kakao som du känner för. Jag som är kär i kaffe hade en hel del i mina, men om du inte känner för det så ha i mindre. Sedan när det kommer till mixade nötter och torkad frukt tog jag hackade mandlar, hasselnötter och aprikos, men det går ävcen att ta andra nötter också. Rulla dom till små bollar och i kokos. Ställ in i kylen en stund.
Ät och njut! 
 
Happy Friday! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej alla fina! Namnet är Bodil och åldern är 18. Mina största intressen är att dansa, träna, äta hälsosamt, mode, resor och allmänt bara det fina livet har att erbjuda. På denna blogg får du följa mitt vardagliga liv och jag vill även lägga extra energi på att inspirera för att leva ett hälsosammare liv samt mode som är två utav mina främsta intressen. Brinner även för att hjälpa andra, så om det är något ni funderar kring eller bara vill påpeka så är jag mer än öppen för att svara! :) Många kramar Bodil!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela