healthylifestyles.blogg.se

Poledance och träff med Ida Warg + avslutad mattekurs

Publicerad 2013-05-23 20:37:47 i Allmänt,

 
Sånt undebart slut på en bra dag. Kämpade i fem timmar med matte nationella i morse och gick därifrån med en bra känsla i magen. Nu är äntligen kursen slut och vad jag har kämpat. Jag har grinat, skrikit och behandlat min mattebok väldigt brutalt genom hela året. Har varit livrädd för matte nationella, men jag har i alla fall gjort mitt bästa och känner att tio tusen stenar har lyfts från mitt hjärta. Jag kan andas och tänka på annat igen, inte ständigt behöva dyka ner i matteboken. Det är en sjuk känsla för mig! 
 
 
Men nog om det. För att fira att vi klarat oss igenom provet åkte jag och Lia in till StudioDQ för att testa poledancen som jag pratade om igår. Vi värmde upp och sedan provade lite olika trick, gjorde olika snurrar och gjorde massa snygga förelser. Det var galet roligt! Tror dock jag aldrig haft så ont i handlederna och shit vilken styrka i armarna man måste ha. 
 
Det jag älskade med poledance var hur man kände sig, det stärke både kroppen och självförtroendet. Tror alla behöver prova poledance någon gång, för det boostar en mer än man tror. Det som var det tuffa var smärtan i handlederna och de svåra tricken. Men jag tror det krävs mycket träning och jag funderar på att fortsätta. Är en kul utmaning och jag älskade studion och ledaren. Så tummen upp för poledance! 
 
Som bonus träffade jag Ida utanför studion, himla sjukt att träffa sin träningsförebild! Hon var sjukt goo och snäll. Så underbart avslut på en tuff dag. I morgon far jag iväg på andra äventyr som jag kan berätta i morgon. 
 
Kram så länge! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej alla fina! Namnet är Bodil och åldern är 18. Mina största intressen är att dansa, träna, äta hälsosamt, mode, resor och allmänt bara det fina livet har att erbjuda. På denna blogg får du följa mitt vardagliga liv och jag vill även lägga extra energi på att inspirera för att leva ett hälsosammare liv samt mode som är två utav mina främsta intressen. Brinner även för att hjälpa andra, så om det är något ni funderar kring eller bara vill påpeka så är jag mer än öppen för att svara! :) Många kramar Bodil!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela