healthylifestyles.blogg.se

Det här med motivation

Publicerad 2013-11-11 21:44:40 i Allmänt, Hälsa, Kost, Träning,

 
 
(Galet glad och nöjd med min nya telefon och kameran) 
 
Inte varit den bästa måndagen. Jag försov mig i morse (hade sovmorgon till 12), så missade en produktiv morgon. Läste i Metros horoskop att "något som du snabbt vill få överstökat kommer gå väldigt bra" tvärtemot blev det. Skulle prata med en chef kring ett deltidjobb, men det gick inge vidare. När jag skulle göra mitt träningspass idag kom jag igenom ungefär halva innan jag insåg att motivationen helt enkelt inte var där... 
 
Ibland måste man stanna upp och tänka till. Finna motivationen igen. Jag tvärstannade för att jag bara insåg att varför ska man tvinga som själv att vara motiverad när man inte är det? Det går ju inte liksom. 

Citerar Hannah Andersson: "En hälsosam livstil har ingen stopp knapp, däremot har den en paus-knapp. När vi tappat gnistan är det bara att stanna upp och utvärdera" 
 
Precis så tycker jag vi alla måste tänka när vi tappar suget och motivationen. Det är bara att stanna upp en stund, fundera och sedan köra hårt igen. 
 
Men trots att det mesta med denna måndag gick snett har jag hållt humöret uppe och inte låtit en enda liten skitsak förstöra mitt humör. Även fast det går dåligt ibland gäller det att ha rätt attityd! 
 
För i morgon är en ny dag fylld med nya möjligheter! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hej alla fina! Namnet är Bodil och åldern är 18. Mina största intressen är att dansa, träna, äta hälsosamt, mode, resor och allmänt bara det fina livet har att erbjuda. På denna blogg får du följa mitt vardagliga liv och jag vill även lägga extra energi på att inspirera för att leva ett hälsosammare liv samt mode som är två utav mina främsta intressen. Brinner även för att hjälpa andra, så om det är något ni funderar kring eller bara vill påpeka så är jag mer än öppen för att svara! :) Många kramar Bodil!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela